Cred ca stii deja. Pentru orice tranzactie de vanzare-cumparare, inchiriere sau receptionare a unei cladiri noi, fie ea cu destinatie rezidentiala, cladire de birouri sau depozit, conform legii 372/2005, incepand cu 1 ianuarie 2011 ai nevoie de un Certificat Energetic.
Etapele elaborarii unui certificat energetic :
- Vizitarea locuintei
Pentru a putea emite un certificat energetic, auditorul energetic colecteaza si prelucreaza date si informatii, operatiune ce presupune o vizita a locuintei ce urmeaza a fi certificata.
Vizita include un tur al casei/apartamentului (inclusiv pod, subsol, casa scarii, balcoane), cu luarea de notite, studiul documentelor disponibile, evaluarea instalatiilor cladirii, fotografierea elementelor importante, a eventualelor imbunatatiri realizate si a oricaror detalii esentiale necesare calculelor.
- Efectuarea unor calcule de specialitate
Pornind de la caracteristicile...
reale ale cladirii evidentiate anterior, se calculeaza consumurile specifice cu ajutorul carora imobilul se incadreaza intr-o clasa de performanta energetica, acordandu-se totodata si o nota energetica.
- Eliberarea documentului (certificat energetic)
In final se elaboreaza Certificatul Energetic care este un document oficial tiparit ce cuprinde indicatori numerici si care exprima performanta energetica a locuintei.
Cum obtin un certificat energetic?
Intra >AICI< si apeleaza unul dintre modalitatile de contact, dupa :
- vei primi lista actelor necesare pentru emiterea certificatului
- iti va fi solicitate toate datele necesare
- ti se va spune daca este nevoie sau nu sa vizionam imobilul
- ti se va spunein cat timp va fi eliberat certificatul energetic
- ti se va trimite certificatul energetic prin curier la adresa mentionata de tine.